Julens härliga smaker

Längtar till julens goda mat... Sill, lax, skinka med rödkål, svågerns hemlagade köttbullar, dopp-i-grytan och sist men inte minst - sötost! Sötost är en gammal anrättning från norrland (framför allt Västerbotten verkar det som), där man kokar ihop mjölk, grädde, torrmjölk och ostlöpe till en grynig massa som sedan blandas med vispad grädde med vaniljsocker och socker i. Det är så gott så jag dregglar ihjäl mig bara jag tänker på det! Inget julbord utan sötost! Har ingen bild på det, men ska ta bild på det sedan eftersom det är min syster som gjort den i år.

Sist men inte minst är det ju så gott med allt julgodis!!

Här är lite jag pysslat med sista dagarna.


Gravad lax....


"Bounty-bitar"


Resterna av chokladen från Bounty-bitarna (med kokosrester i) blandad med russin och hackad mandel. Löjligt gott!


Chokladfudge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0