10 000 tecken... fy vad svårt

Jag har ju skrivit tidigare om en deckartävling i amelia, och har suttit och knåpat ihop ett utkast till det som ska skickas in. Problemet är att det ska begränsas till 10 000 tecken inklusive blanksteg! Det är nästan en omöjlighet att få till en bra början på så få tecken. Jag känner att jag har varit tvungen att korta ner lite och låta bli att brodera ut texten som jag vill, bara för att det ska rymmas. Jag tycker ändå att jag har lyckats ganska bra och landade till slut på 9 987 tecken! Efter redigering vill säga. Innan jag redigerat låg jag på närmare 11 000 tecken tror jag. Så det var bara att försöka tänka om och tänka rätt.

Man kan tycka att 10 000 tkn är mycket, men det blir bara ca 3,5 sida och det är inte mycket att hurra för om man ska hinna få med en intressant start på en deckare. Svårt. Ohyggligt svårt. Men jag håller gluggarna öppna omutifallatt det blir någon ändring av reglerna. Mer tecken åt folket!! :)


Kommentarer
Postat av: e

once upon a time there was a girl named *****************************************. That girl was a bit different .

OCH JAG ÄR BÄST O JA EBÄST ^^

<3333333333333333

2009-10-23 @ 22:22:09
URL: http://hoggelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0