En tidnings-Anka

Är det bara jag som är lite trött på att se Anna Anka varenda gång man kollar i Aftonbladet/Expressen? Nu har hon väl fått sin uppmärksamhet som hon uppenbarligen suktade efter, kan vi inte låta henne förfalla i glömska nu? Hon är lite tröttsam tycker jag med sitt sätt att säga saker enbart för att provocera och skapa debatt. Visst, debatt är bra, men behöver man bete sig som en trotsig (ank-)unge för att få till en diskussion? Hon har säkert rätt i att det är enklare i USA att ha rätt till egna åsikter, jag vet inte, jag har aldrig varit i USA så jag kan bara gå på hörsägen. Däremot tycker jag att det är dagisnivå att säga att kvinnan måste tillfredställa sin man närhelst han behagar (eller hur hon nu uttryckte det).

Om hon nu sagt upp sitt svenska medborgarskap så kan hon väl hålla till i USA hädanefter. Men nehej, då ska hon överösas av jobbförslag i Sverige, bland annat i TV! Suck. Vi kommer tydligen inte undan henne... Om det nu är så hemskt i Sverige så man säger upp sitt medborgarskap, varför ska hon hit och jobba då?!

Well, money talks...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0