Hundbiten!!

Idag när jag gick hem från sonens dagis så mötte jag en kvinna med en liten pudel i kopplet. När jag gick förbi dem på gångvägen så bet den mig helt plötsligt och oprovocerat! "Aj" hojtade jag, och vände mig om. Jag blev så himla paff och "chockad" så jag kom mig inte för att ta hennes namn och telenummer, utan jag gick bara iväg. Kvinnan gick och pratade i telefon, så jag vet inte hur mycket hon märkte. Hon sade dock till hunden "Fy, fy så gör man inte" eller nåt sånt, så på något sätt har hon väl märkt något.

När jag kom hem ringde jag vårdguiden och de tyckte att jag skulle gå till vårdcentralen och får en stelkrampsspruta. Så jag ringer dit och får tid till doktorn. Väl där tycker dr att jag inte behöver sprutan egentligen eftersom bettet inte blev så djupt, det blev mer en rispa på huden. Trots allt blödde det lite och blev en liten blåning. Däremot tyckte han att jag ska äta en kur antibiotika i 5 dagar för att undvika ev. bakterier som hundskrället kan ha haft i munnen. Men jag fick sprutan i alla fall. Plus antibiotikan...

När jag ser dem igen så ska jag minsann få dem att betala dels mitt läkarbesök på 140:- och dels antibiotikan à 79:-! Då kanske de lär sig att hålla reda på hundskrället hädanefter!!

Ser jag hunden nästa gång ska jag bita tillbaka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0