Kan man avskaffa vinter/sommartid?

Jag avskyr, protesterar mot, lägger in VETO, ska lägga in en motion i riksdagen om avskaffandet av denna infernaliska dumhet som kallas sommar/vintertid. Är så överjordiskt trött på att hålla på och ändra tid på alla klockor i huset. Dessutom har vi vår lille herre som vi äntligen lyckats få att sova ganska vettiga tider, men nu ska det ändras igen. Idag vaknade han 7.30 enligt sommartid, men enligt vintertid är det 6.30. Inte så bra. Nu måste tiderna vridas om igen för honom. Suck! För oss vuxna är det ju en baggis egentligen, men för honom blir det lite rörigt.

Förra året lyckades jag dessutom med konststycket att ställa om fel, så jag ställde fram klockan istället för tillbaka! Jag tyckte det var ovanligt lite folk på tunnelbanan på morgonen och dessutom undrade mina kollegor som jobbade natt vad jag gjorde där så tidigt. Jag svarade häpet att jag ska ju jobba. Lite försynt försökte de tala om att klockan bara var strax före fem, vilket jag avfärdade med ett skratt. Vadå, klockan var ju snart sju. Men nej... då slog det mig att jag gjort ett väldigt jobbigt misstag och ställt klockan fel. Bara att lägga sig på soffan i personalrummet och sova två timmar till. :-D

Please, kan man aldrig få slippa detta? Varför måste vi ha detta ofog?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0