Lortiga jeans är inne

Jaha, läser att jeanstillverkarna vill att man ska ha jeansen i ett halvår innan man tvättar dem. Uäääk! Hur snuskigt är inte det på en skala? Det verkar som det är framför allt de yngre som tycker att det är helt ok att låta bli att tvätta dem, utan bara vädra dem och lägga i frysen då och då. Men ursäkta mig, har inte den yngre generationen något luktsinne? Eller har det blivit avtrubbat av de skitiga kläderna så de inte längre känner hur illa de luktar? Jag fattar bara inte hur man kan. Själv tvättar jag mina jeans ca 1 gång/ vecka. Avskyr smutsiga kläder, tycker det är ohygieniskt. Otroligt att man accepterar att gå omring i detta. Man får ju skit som ligger an mot huden hela tiden, och dessutom riskerar man klädlöss. Vill man ha det? Nope. Inte jag i alla fall.

Tvätta dina jeans tack. För allas trevnad.

Kommentarer
Postat av: E m m a

Sv; Jo det funkar väl ^^

2009-10-14 @ 22:51:26
URL: http://novembersystrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0