Skrivandet sätter fart

Nu har jag kommit i ett skov igen då jag tycker det är roligt att skriva. Jag har hittat två novelltävlingar som jag ska deltaga i tänkte jag. Den ena arrangeras av Umeå kommun, och har deadline nu i slutet av oktober. Där håller jag på med att redigera novellen. Ämnet där är valfritt och jag har skrivit om en kvinna som träffar en fantastisk kille som efter ett tag inte visar sig vara så fantastisk... Slutet är dramatiskt. Den var kul att skriva, och det flöt på bra.

Hittade dessutom ett stipendium som amelia i samarbete med Camilla Läckberg delar ut. http://amelia.se/artiklar/2009/vinn-lackbergs-stipendium/tavla/ Ska i alla fall försöka mig på det trots att deckare inte är min "huvudgenre". Åtminstone har det inte varit det, men det kan bli. Vem vet. :-) Jag har ju min deckare som jag påbörjat, så jag får väl ta och vässa till den lite och skicka in den.   

Den tredje tävlingen är också en novelltävling som handlar om de sju dödssynderna. Man ska välja ut en av dem (frosseri, avund, lättja, högmod, girighet, vällust och vrede) och skriva en novell om den. Där är deadline inte förrän i december, så jag har tid på mig att fundera ut något bra.

Håll en tumme eller två för mig, tack. Det kan jag behöva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0