Skönt att vara hemma

Upptäcker då och då att det är helt underbart att vara hemma och pyssla på i min egen takt med sonen som grejar med sitt i bakgrunden. Idag har jag putsat fönster och satt upp nya gardiner, har städat och plockat undan på större delen av övervåningen. Klapp på axeln. Tänk om man kunde få vara hemmafru 24/7 istället för att jobba? Det skulle gynna barnen mer att få vara hemma med mamma istället för att vara länge på dagis. Det skulle gynna mammas psykiska hälsa också att få vara hemma och pyssla med hemmet och sköta om barnen. Men tyvärr går det ju inte. Jag väntar på den där miljonvinsten som aldrig tycks hitta till oss, och fram till dess får man väl jobba på. Stön.. Fram för mer hemmafruar! Då kommer jag stå först i kön...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0