Telefonterror

Vi är med i NIX-registret för att slippa alla dessa enerverande telefonförsäljare som aldrig ger upp och blir förvånade när man tackar nej till deras fantastiska erbjudanden.

"Menar du verkligen att du inte vill ha en årsförbrukning av Morr kattmat?" Jag har ju för faen inte ens en katt!!
"Kan du verkligen tacka nej till en superfin telefon från Felia? Du behöver ju bara..." Jag har telefoner i parti och minut tack, behöver ingen mer och särskilt inte från er.
"Om du svarar på 2000 idiotiska frågor som jag kommer att ställa till dig närmsta halvtimmen så får du en trisslott..." En trisslott, jo man tackar.

Och så vidare i all oändlighet. Men tyvärr kommer man inte åt försäljarna från företag där man tidigare varit kund. Min dotter prenumererade på en tidning som hetter Prinsessan för många år sedan, men än idag kan de ringa och vill att man ska köpa någon tidning från dem.

Hur svårt är det att fatta när jag säger Nej tack! Jag vill inget ha från er! Adjö!

Nu håller dessutom alla dessa förb*nnade telemarketingföretag på att ringa i tid och otid för att kartlägga när man är hemma. Glömmer man av sig och råkar svara får man ett klick i örat som tack och som ett  brev på posten ringer nåt företag senare och vill pracka på en något.

Skämmes på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0