Bil-analfabet

Jag kan inte hjälpa det, men jag är en total analfabet vad gäller bilar i allmänhet och motorer i synnerhet. Jag kör, och på sin höjd kan jag tanka. That´s it. Har inget intresse whatsoever att lära mig mer än så egentligen.

Igår fick jag därför ett delikat problem med jobb-bilen. Den började blinka och tjuta när jag startade upp motorn, och på displayen syntes "Check oil-level". Jaha... hurdå? ;) Jag har någon slags aning om att det ska finnas en oljesticka som man ska kolla, men jag vet inte riktigt var den sitter. Vad göra? Jo, jag åker till macken där vi tankar våra leasingbilar och går in och förklarar läget för herren bakom kassan. Han är vänlig nog att inte sucka åt ytterligare en korkad brud bakom ratten, utan kommer ut och hjälper mig. Det lustiga var att han knappt fick upp motorhuven till att börja med, och sedan hade han själv lite problem med än det ena än det andra. :D Nåja, han hjälpte mig att fylla på med rätt olja (det är ju en vetenskap det där också vilken olja man ska ha...) och jag tackade honom så hjärtligt.

Nu vet jag hur man fyller på olja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0