Första dagen avklarad

Sådärja. Nu har jag tagit mig igenom den första dagen på en utbildning som kommer att vara i 1,5 år. Av 58 anmälda kom bara 27! Tja, man får väl se det som att det blir färre som ska konkurrera om både praktikplatser och sedermera även jobb. Dagen flöt fram i snabbt tempo, och det var roligt att få lära känna nya personer och höra deras historier och erfarenheter. Vi blev indelade i "basgrupper" som man ska jobba i under utbildningens gång, och jag hamnade i en riktigt bra grupp kändes det som. Jättetrevliga och lättpratade människor. :) Kul.

De har tydligen intagning över hela landet, så det kom personer från Lund i söder till Luleå i norr. En tjej kom från Norge! Svensk försvisso, men ändå. Att resa från Norge varje gång det är träff, det lär ju ta både tid och pengar i anspråk. Tur det inte är så många träffar eftersom undervisningen är på distans, vilket innebär mestadels hemstudier. Nu är det bara att vässa disciplinen... vilket inte är så lätt... ;D

Har börjat plöja igenom allt material som vi fått idag. Det är en hel del...

Men nu ska jag ta och lägga mig. Sonen är sjuk och därför har jag sovit dåligt i natt och lär väl göra det i natt med. Har hört honom hosta en hel del så bara att förbereda sig på en natt till med vridningar så att lakanen korvar sig under en.

God natt! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0