En epok är slut

Nu har jag slutligen kommit till den dagen jag har fasat för: sista dagen på Forums vårdcentral. :-( Jag har varit där i nästan 4,5 månad och lärt känna patienterna och personalen så väl så nu känns det så himla trist att sluta. Av en patient fick jag en blomstercheck. Jag blev så berörd och rörd så jag grät ikapp med henne en stund. Vi har kämpat ihop så länge så det kändes så jobbigt att inte få gå till henne mer. Väl tillbaka på kontoret vakades det supergod räksallad från Melanders (som chefen bjussade på), och jag fick en underbar orkidé från mina arbetskamrater. Då höll jag på att ta till lipen igen...

Bjöd på tårta till eftermiddagsfika... Gott. :-)

På kvällen var vi 4 tjejer från hemsjukvården och käkade på restaurang Bauer på Götgatan. Jättegod mat. Åt grillad kalvinnanlår med potatisgratäng, grillade grönsaker och grönpepparsås, rött vin, Crème Brulée och capuccino, men tyvärr blev jag dålig i magen efteråt... Var det en gammal kalv måhända...?

På måndag börjar en annan era, på SEB... Spännande och nervöst. I´ll update.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0