Idag blir jag tonårsmamma

Håhåjaja. Nu börjas det. Tonåren. Idag blir hon 13, min lilla tjorv. Och jag blir därmed mamma till en tonåring. Med allt som hör därtill. Nu har hon redan kommit in i puberteten sedan ett par år, så jag är ganska väl förberedd på vad som komma skall med humörsvängningar, inbundenhet och kortfattade svar som "Jag vet inte" eller som det låter på dagens ungdomsspråk: "Ja venne".

Jag kan bara hoppas att jag kan vara en bra mamma under de kommande åren då hon kommer att gå igenom en hel del hjärta och smärta och allt däremellan. Jag är inte perfekt, det ska Gudarna veta, men jag gör så gott jag kan. Nu är det bara att vänta ut tonåren och se när min go'a tjej kommer tillbaka som hon var innan puberteten. Visst är hon go' nu också, inte tu tal om den saken, men hon är i puberteten... Say no more...

Ska lägga in en bild på tårtan senare. Nu ska jag göra lunch till mig och lilleman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0