Börjar jag bli gammal?

Att jag tillhör en annan generation står helt klart och tydligt när jag diskuterar med dottern om hennes outfit. Nu när det är så kallt ute då ska hon gå ut i strumpbyxor/tights och en tröja över som knappt når över ändan. Inga byxor, ingen kjol, ingenting som värmer. Jag försöker få henne att klä på sig mer men det går inte. Hon protesterar och tycker (men säger snällt nog inget) att jag är världens mossigaste. Ja, kanske... Att "diskutera" med sina föräldrar om kläder och vad som är passande och sånt, det hör ju till att växa upp, men usch vad jobbigt det är när de drabbar en själv! ;)

Förlåt gumman om jag tjatar på dig, men jag är ju bara mån om att du inte ska bli förkyld eller få urinvägsinfektion! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0